Saaremaa kasemahlatootja murdis end populaarseimasse Saksa telesaatesse

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

ÖselBirch kaasasutaja Anne- Liis Theisen Saksamaa populaarses investeerimis- ja ettevõtlusalases telesaates "Lõvid".

FOTO: MG RTL D / Bernd-Michael Maurer

Kuula artiklit

23. oktoobril esitles Anne-Liis Theisen esimese eestlasena kasemahla tootmisega tegelev pere-ettevõtet ÖselBirch Saksamaa ettevõtlus- ja investeerimisalases telesaates «Lõvipuur» (Die Höhle der Löwen). 

Eestimaa eesotsas saarlastega on viimasel ajal üha enam hakanud rahvusvahelisel toidutootmismaastikul silma torkama. Saarlaste tublidusest annab märku tõsiasi, et ÖselBirch ei ole kaugeltki ainus Saaremaa ettevõte, kes võõrsil tuntust kogumas.

Ettevõte alustas oma tegevust kaks ja pool aastat tagasi, kui kolm õde ja üks vend otsustasid hakata traditsioonilist kasemahala jooki tutvustama ka järgnevatele põlvedele nii Eestis kui välismaal.

Just nende vanama inspireeris ettevõtlikke noori Anne-Liisi Ardonit, Katrit ja Mirjamit seda esimest sammu astuma. 

«Kuna kasemahl on Saksamaa turu jaoks täiesti uudne toode, on huvi selle uudse toote vastu oli väga suur,» alustas ettevõtte üks kaasasutajaid, Mirjam Kaerma.

Hiljaaegu sai ÖselBirch konkursi alusel võimaluse osaleda Saksamaa tuntud telesaatesse «Lõvipuur» (Die Höhle der Löwen), peale mida oli juba esimestel minutitel huvi ÖselBirch'i tegemiste vastu sedavõrd suur, et veebilehe serverid jooksid kokku.

Ettevõtte kaasomaniku, Anne-Liis Theiseni sõnul on neil nüüdseks sadu inimesi ootamas uut toodangut. «Terve pere on kirjeldamatult õnnelik selle suure positiivse tagasiside eest!» rõõmustas Theisen. 

«Lõvipuuri» kandideeris Theiseni sõnul tuhandeid inimesi, kellest ainult sadakond oli kutsutud casting'ule. «Vaid loetud arv ettevõtjaid sai võimaluse teles kohtunike ees oma äriideed esitled. Hoolimata sellest, et kasemahlajoogid ei saanud 60 000 euro suurust soovitud rahastust «lõvidelt», on ÖselBirch pere ütlemata uhke olla esimene Eesti ettevõte, kes on jõudnud Die Höhle der Löwen show finaali,» ütles Mirjam Kaerma.

Kohtunike tagasiside oli mõlema õe kinnitust mööda väga positiivne.

FOTO: MG RTL D / Bernd-Michael Maurer

«Nimelt mainis üks kohtunikest, Judith Williams, et tema lemmikuks osutus meie toode MÖHHIITO, mis meenutas talle After Eight limonaadi ja ASTEL, mis oli Eesti Vabariigi 100 juubeli ametlikuks vastuvõtujoogiks,» ütles Kaerma.

Nii-öelda «lõvid» otsustasid investeerimisest loobuda, kuna kasemahl on hooajaline toodang ning seetõttu on toote suutlikust keeruline prognoosida. Investorid soovitasid noortel ettevõtjatel kasvada väikselt ja rahulikus tempos, mis võimaldaks tootmisprotsessi paremini ette planeerida.

Theiseni sõnul oli juba esimeste eetris oldud minutite jooksul tulnud umbes 30 000 päringut kodulehele ning kõik Saksamaale kaasa võetud varud müüdi välja loetud minutitega.

«Hoolimata sellest, et kodulehe serverite mahtu oli just vahetult enne show’d suurendatud, ei suutnud koduleht siiski nii suurt huvi majutada. Terve ÖselBirch'i pere meilipostkastid ja sotsiaalmeediakanalid olid sõnumitest pungil, ka telefonid olid punased,» jätkas Theisen õhinal. 

Kaerma jätkas, et lisaks kasemahlajookide tellimustele on firma saanud ettepanekuid teha koostööd ning äratanud investorite huvi nii Saksamaalt kui ka teistest Euroopa turgudest.

«Samuti tahavad inimesed ka ise kohale minna Saaremaale, kus saaks oma silmaga näha, kuidas kasemahla võetakse,» naeris Kaerma. 

«Lõvipuur» on Saksamaal muutumas üha populaarsemaks

«Lõvipuur» on VOX telekanalis jooksev teleshow, kus idufirmad esitlevad oma äriideed või leiutist riskikapitalistidele lootuses saada investeerimisrahatust. Ideid ja leiutisi hindavad viis «lõvi» ehk investorit. 

Mitmekordselt auhinnatud Saksamaa esimene investment-show on kaheteistkümne uue episoodiga alates 4. septembrist taas teleekraanidel. Parimaid pakkumisi on sellel aastal jahtimas kuus «lõvi»: Carsten Maschmeyer, Ralf Dümmel, Frank Thelen,  Dagmar Wöhrl’i, Judith Williams ja Dr. Georg Kofler.

Tagasi üles