Rimi ostujuht: taimne liha jõuab ilmselt peagi Eesti jaekettidesse

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Raw meat and vegetables.

FOTO: Martina Kovacova / PantherMedia / Martina Kovacova

Laupäeval toimunud taimetoiduteemalise konverentsi Food Innovation Summit paneeldiskussioonis märkis Rimi ostujuht Margus Amor, et tõenäoliselt jõuavad taimse liha tooted ka Eestis peatselt suurte kaupluste lettidele. «Taimetoit on tõusev trend ning kui nõudlus kasvab, siis tuleb see ka täita,» sõnas Amor. 

Viimase paari aastaga on inimeste huvi taimse toidu vastu kordades kasvanud, ka on poelettidele ilmumas üha enam taimseid alternatiivtooteid.

«Mahud pole küll suured, kuid tarbija huvi taimetoidu vastu on tõepoolest suur,» märkis Margus Amor.

«Paneme tähele, et klientide toiduvalikud muutuvad aasta-aastalt aina mitmekesisemaks ning ka toiduainete etikette uuritakse hoolikalt. Kõige suuremad toidukaupade müügiartiklid on küll aastakümneid olnud samad, nagu näiteks jahu-, piima- ja lihatooted, kuid ka seal on tekkinud palju sarnase maitse ning teistsuguse koostisega alternatiive, mille hulgast saab valiku teha vastavalt oma tõekspidamistele või dieedile,» rääkis Amor. 

Amor selgitas, et nende tänased suurimad väljakutsed sortimendi arenduses ongi seotud toodete dubleerimisega ehk igal tavatootel on olemas nii-öelda alternatiiv – öko, millegi vaba, vegani, fair trade’i või muu taolise näol.

«Traditsioonilised mahutooted killustuvad iga päevaga ning see teeb valiku tegemise ketile tublisti keerulisemaks, samuti seab piirangud kaupluse letipind,» täheldas ta. 

Teiseks väljakutseks peab ostujuht toodetega kaasakäivaid andmeid: «Need peavad olema korrektsed ja selgelt välja toodud, sest inimesed soovivad üha enam oma igapäevast ostukorvi sisu filtreerida väga erinevate omaduse kaudu.»

Taimne liha mujal maailmas juba müügil

Kui rääkida konkreetselt taimsest lihast, siis nii USA kui Euroopa suurimates jaekettides on taimse liha tooted olnud Amori sõnul juba mõnda aega müügil, näidates head kasvu.

«USAs näiteks kasvas taimse liha müük eelmisel aastal 24%. Taimset liha ostavad ka need inimesed, kes ei ole põhimõttelised taimetoitlased – kogemus näitab, et kui toode maitseb hästi ning on tervislik, siis leiab see tarbija ostukorvis ning taldrikul oma kindla koha,» rääkis Amor.

Inimesteni jõuab Amori sõnul täna väga palju toitumisalast infot, mis aitab neil teha oma menüü kokkupanekul erinevaid valikuid.

Eriti avatud kõigele uuele on Amori hinnangul noored. «Nemad on väga hästi kursis sellega, mida tähendab võimalikult väike ökoloogiline jalajälg ning keskkonnahoid – sõltuvalt sellest tehakse ka toitumist puudutavad otsused. Meie roll on aga pakkuda laia sortimenti igale maitsele ning tabada ära trendid, samuti oleme Rimis oma ülesandeks võtnud suunata kliente tervislike valikute poole,» põhjendas ta.

«Kõneka näite saab tuua 2015. aasta EY Põhjamaade toitumisalasest uuringust, kus selgus, et Põhjamaades hinnatakse kõige enam toitu, mis on mahe, kohalik, keskkonnasõbralik, ilma säilitusaineteta ning selge tooteinfoga. Neid märksõnu tuleb toidutootjal ning jaekaupmehel täna ja tulevikus jätkusuutlikkuse tagamisel silmas pidada,» märkis Amor.

Tagasi üles